Pravila uporabnika do odstopa od pogodbe oz. vračila blaga in povrnitve kupnine
Uporabnik ima pri nakupu na daljavo (spletni nakup) možnost, da v roku 14 dni od nakupa oziroma od prejema izdelka odstopi od pogodbe brez navedbe razloga in vrne izdelek. Vsak trgovec v svojih pogojih poslovanja definira proces vračanja blaga oz. odstopa od pogodbe.
Za uveljavitev pravice do odstopa mora uporabnik izpolniti obrazec za uveljavitev pravice do odstopa od pogodbe, ki ga lahko uporabnik najde na tej povezavi. Pravilno in popolno izpolnjen obrazec priloži e-pošti, s katero je prejel potrditev o prejemu naročila. Trgovec bo skladno s temi pogoji in svojimi pogoji pričel postopek vračila vaših sredstev v znesku polne cene izdelka. Obdelava vračila kupnine lahko traja do 14 dni od dneva prejema zahtevka za odstop od pogodbe.
Šteje se, da je uporabnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe. Priložena mora biti tudi kopija računa ali drugega ustreznega dokumenta.
Če je uporabnik blago ali digitalno vsebino, ki je dobavljena na materialnem nosilcu že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne trgovcu nemudoma oziroma najpozneje v 14 dneh po obvestilu o odstopu pogodbe. Šteje se, da uporabnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14 dnevnega roka za vračilo. Uporabnik nosi celoten strošek vračila blaga.
V primeru odstopa od pogodbe, trgovec uporabniku vrne kupnino v 14 dneh od prejema odstopne izjave uporabnika, vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša ponujena standardna oblika dostave s strani trgovca). Trgovec vrne prejeta plačila uporabniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil uporabnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva. Trgovec ima pravico vračilo kupnine zadržati do prevzema vrnjenega blaga ali do predložitve dokazila, da je uporabnik izdelek poslal trgovcu.
Od pogodbe skladno s predpisi uporabnik ne more odstopiti v naslednjih primerih:
- za blago ali storitve, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera trgovec nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe,
- za blago, ki je bilo izdelano po natančnih navodilih potrošnika oz. je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam,
- za blago, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ker je neločljivo pomešano z drugimi predmeti,
- za blago, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro poteče rok trajanja,
- za zapečatene avdio ali videoposnetke in računalniške programe, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat,
- za zapečateno blago, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat (brivniki, depilatorji, strižniki, zobne ščetke, oblikovalci brade, dodatki za britje, laserski odstranjevalci dlačic, strižniki nosnih/ušesnih dlačic, prirezovalniki dlačic na telesu, dodatki za nego zob, dodatki in nastavki za osebno nego, otroški pripomočki in vse vrste ušesnih slušalk, ki niso original zapakirani oz. je bil odstranjen pečat ter nakazujejo uporabo izdelka),
- za blago, pri katerih je potrošnik izrecno zahteval obisk podjetja na domu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja. Če trgovec pri takem obisku opravi še dodatne storitve, ki jih potrošnik ni izrecno zahteval, ali dostavi blago, ki ne predstavlja nadomestnih delov, nujno potrebnih za vzdrževanje ali popravilo, ima potrošnik za navedene dodatne storitve in blago pravico do odstopa od pogodbe;
odstop od pogodbe tudi ni mogoč v primeru dobave digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, če se je izvajanje začelo in kadar pogodba potrošnika zavezuje k plačilu, če:
- je potrošnik predhodno podal izrecno soglasje za začetek izvajanja v času odstopnega roka,
- je potrošnik privolil, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe, in
- je podjetje predložilo potrdilo na papirju ali, če se potrošnik s tem strinja, na drugem trajnem nosilcu.
Uporabnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. Možnost odstopa od pogodbe je namenjena temu, da izdelek lahko odprete, pregledate in če vam ne ustreza, ali pa so bila vaša pričakovanja drugačna, odstopite od nakupa. Ker želimo, da postopek odstopa od pogodbe poteka brez zapletov v izogib zmanjšanju vračila kupnine, smo pripravili kratek seznam, na kaj je treba biti pozoren pri nakupu na daljavo:
- previdno odprite embalažo in jo hranite v nespremenjenem stanju, dokler niste v celoti prepričani, da je izdelek ustrezen; ob vrnitvi izdelka ga vrnete v originalni nepoškodovani embalaži v izogib zmanjšanju vračila kupnine;
- z izdelki, ki ste jih prejeli, rokujte previdno, saj lahko pride do poškodb in prask, predvsem na izdelkih, ki imajo lakirane črne površine (monitorji, LCD televizorji, ohišja aparatov itd. …),
- v tiskalnike ne vstavljajte kartuš ali tonerjev dokler niste prepričani o ustreznosti izdelka za svojo uporabo,
- zaščitno folijo odstranite pazljivo, saj nepazljivo odstranjevanje zaščitnih folij in materialov lahko povzroči poškodbe na izdelku (npr. temne lakirane površine),
- prenosniki, namizni in tablični računalniki, telefoni in elektronski bralniki naj ostanejo v prvotnem stanju; to pomeni, da aktivacija in registracija programske opreme ne sme biti opravljena ob vračilu blaga,
- ne odpirajte izdelkov, ki imajo varnostni pečat (nosilci zvoka in slike, programska oprema) ali pečat (električne zobne ščetke, depilatorji,…),
- na izdelkih ne smejo biti vidne sledi uporabe (prah, dlake, praske, madeži, umazanija,…),
- na izdelkih ne smejo biti vidne sledi montaže (uporabljena vodila, vgradne praske,…) ali poškodbe, ki nastanejo pri vgradnji aparatov; ne vgrajujte aparatov dokler niste prepričani, da ustrezajo vašim zahtevam.
Blago lahko uporabnik vrne na način, da kupljeno blago pošlje z računom, pravilno izpolnjenim obrazcem za uveljavitev pravice do odstopa od pogodbe, ki ga lahko uporabnik najde na tej povezavi in vso pripadajočo dokumentacijo na naslov Laze pri Borovnici 20a, 1353 Borovnica.